Si Pengkagum Kisahmu

Filed Under (), (), () by orenBlossom on Tuesday, July 13, 2010

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Setelah terhairan bertahun-tahun dengan kisah Nabi Allah Yusuf dan Zulaikha, akhirnya saya memahami kisah sebenar mereka setelah membaca buku Kisah Cinta Dalam Al Quran. Saya kagum!


Seandainya tercatat dia milikku
Seandainya tercatat dia untukku
Dekatkanlah daku bermesra padu
Bahagia sentiasa setiap waktu

Tak ingin daku kecewa bercinta
Andai milik bukanlah takdirnya
Bawalah dia sesaujana mata
Biarlah luput kerlipan permata

Biar berjalan di awan gelap
Tanpa cintanya yang kian malap
Takkan lagi daku berharap
Sendirinya berkilau tanpa digilap

Siti Zulaikha engkaulah permata
Penghias seri taman syurgawi
Kasihmu tiada tolok bandingnya
Tersimpul cinta bersama redha-Nya

Siti Zulaikha serikandi kasih suci
Sejernih embun yang putih berseri
Megahlah berdiri tugu cinta ini
Tegak bersama kasih abadi

Namun dengan kuasa yang Esa
Cinta terbiar tersahut disapa
Berputiklah mekar menyinar bahgia
Kasih cinta pada Yusuf mulia


p/s: Dapatkan buku Kisah Cinta Dalam Al Quran secara online DI SINI

Comments:

Total (3) Comments posted for Si Pengkagum Kisahmu

  1. ceritakanlah kat sini pasal kisah nabi yusuf dgn zulaika..blog link sy(hanif) http://pemikirpartime.blogspot.com

  2. Kepada saudara Hanif:

    Kisah nabi yusuf & zulaikha yang saya baca dalam buku tu, panjang. Diceritakan dari awal sampai akhir, itu yg mbuatkan saya faham. Saya cadangkan saudara beli buku Kisah cinta dalam Al Quran...diceritakan dengan detail.

  3. Dapatkannya di sini...beli secara online

    Kisah Cinta Dalam Al Quran